Popularność turystyczna Polski rośnie

Popularność turystyczna Polski

fot. castenoid/bigstockphoto.com

Gdzie wyjechać na urlop? Jakie destynacje są obecnie najpopularniejsze? Bezkonkurencyjne wydają się być rajskie plaże, takie jak oferują Malediwy czy Barbados. Chętnie wyjeżdżamy również do zabytkowych regionów świata – Rzymu, Paryża czy Pekinu. Poszukując jednak mniej komercyjnych miejsc w gronie zainteresowań turystów pojawia się także Polska, która z rozwiniętą bazą hotelową, różnorodnymi atrakcjami i stosunkowo niskimi cenami, stanowi przyjemną opcję na urlop dla Anglików, Szwedów, Niemców czy nawet Australijczyków. Z roku na rok do Polski przybywa więcej turystów.

W ostatnich latach do Polski w sezonie przyjeżdża ponad 16 mln osób z zagranicy. W zdecydowanej większości są to Niemcy. Duży odsetek stanowią obywatele sąsiednich państw – Litwy, Rosji czy Ukrainy. Jednak Polska regularnie stanowi cel podróży także dla Brytyjczyków, Amerykanów, Francuzów czy Hiszpanów. Zagraniczni turyści chętniej wydają pieniądze na polskie usługi i produkty, bo ceny w Polsce po przeliczeniu na funty czy euro są niższe. Ponadto niskie ceny biletów lotniczych zachęcają nawet do krótkich, weekendowych wojaży, z czego chętnie korzystają Anglicy i Skandynawowie. Największą popularnością cieszy się Kraków i Warszawa. Sporo turystów przyjeżdża również do Wrocławia i Gdańska. Bogactwo zabytków i pięknych krajobrazów zachęca do dłuższego urlopu w kraju nad Wisłą. Nic więc dziwnego, że Polska coraz częściej pojawia się w zestawieniach portali turystycznych jako jedna z najciekawszych opcji na wakacje.

Nie można pominąć również wyjazdów w celu skorzystania z usług medycznych. Obywatele okolicznych państw, szczególnie Niemiec, Szwecji i Norwegii do Polski przyjeżdżają w ramach tzw. turystyki medycznej. Znacznie tańsze zabiegi przy jednoczesnym wysokim poziomie usług zachęcają do skorzystania z ofert. Trend ten sprawia, że polskie gabinety lekarskie, np. dermatologiczne, stomatologiczne i chirurgii plastycznej odwiedzane są przez obcokrajowców, którzy w ten sposób na danym zabiegu oszczędzają nawet kilka razy. Przy okazji mogą zwiedzić ciekawy region Polski.

Polska turystyka rozwinęła się po 2012 roku. Piłkarskie Mistrzostwa Europy przyczyniły się do poprawienia się turystycznego wizerunku Polski. Wszechstronna oferta, jaką oferują polskie miasta zapewnia rozrywkę zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i pojedynczych podróżników. W sezonie nie brakuje ciekawych wydarzeń kulturalno-rozrywkowych. Turystyczne walory Polski doceniono też podczas ogólnoświatowego konkursu na 7 współczesnych cudów świata, w którym to Mazury znalazły się w pierwszej czternastce, obok wodospadu Iguazu w Brazylii czy Puszczy Amazońskiej. Nie można zatem się dziwić, że Polska staje się popularnym celem podróży. I wiele wskazuje na to, że sukcesywny wzrost popularności turystycznej trwać będzie nadal

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *